Prispevki

Zakaj se je brezpredmetno mrežiti, če nimamo v fokusu grajenje odnosa?

Veliko poslov, poslovnih sodelovanj in prijateljstev se gradi na temelju zaupanja in kredibilnosti. Če nam nekdo ne bo zaupal, z nami gotovo ne bo sklepal poslov, poslovno sodeloval ali prijateljeval. Ko se nekdo odloča, ali bi z nami delal, je ena od poglavitnih zadev, ki se jih dejansko vpraša, kako močno nam zaupa? Koliko smo v tistem trenutku kredibilni v njihovih očeh? Velikokrat je v poslu pomembno, kdo smo mi kot osebe, koliko je naša osebna znamka vredna na trgu in ne zgolj produkt ali storitev, ki jo ponujamo. Danes ob vseh družbenih omrežij je izredno lahko preveriti, kdo je kdo. Obenem vemo, da je Slovenija majhna in posledično se hitro pride do vseh informacij.

Vsi se bomo strinjali, da je zaupanje v vseh pogledih ključen faktor. Kako pa dejansko pridemo do tega, da nam nekdo zaupa oziroma da smo zaupanja vredna oseba? Če nas oseba ne zanima, se z osebo ne ukvarjamo in ne razumemo procesa grajenja odnosa, je vse skupaj pač težko. Besedna zveza grajenje odnosa nam pove, da je potrebno graditi odnos oziroma delati na tem. Odnosa ne moremo kupiti; nič se ne zgradi čez noč, sploh pa ne pravo zaupanje med dvema osebama. V procesu grajenja odnosa je pomembnih nešteto zadev od prvega vtisa, kako govorimo, kaj govorimo, kakšne so naše aktivnosti, kako smo odzivni, ali držimo obljube itd.

Izredno velika ovira je, če smo v procesu grajenja odnosa preveč osredotočeni samo na sebe, če preveč predvidevamo oziroma se sami smetimo. Kako to smetenje zgleda v praksi:

  • Ne bomo dali pobudo za spoznavno kavo, kaj pa če rečejo ne?
  • Predvidevamo, da nas bo nekdo zavrnil, ker naj bi bil na nekem področju bolj uspešen od nas.
  • Drugače se obnašamo ob osebah, ki so medijsko bolj izpostavljene ali pa na vodstvenih funkcijah.
  • Pretvarjamo se, da smo nekaj kar dejansko nismo itd.

Dejstvo je, da manj, kot je predvidevanja z naše strani, in manj, kot se smetimo, večja je verjetnost, da bomo v proces grajenja vstopili bolj odprto in samozavestno, kar se lahko samo pozitivno odraža v tem, da nam oseba začne zaupati. Velikokrat se zgodi, da potrebujemo kar nekaj časa za prvo aktivnost in če se ta ne dogodi, kot smo pričakovali, se hitro aktivirata naš strah in dvom ter začnemo dodatno predvidevati oziroma se smetiti. Žal pa večino nas to pripelje v pasiven položaj, enostavno ne naredimo potrebnega dodatnega koraka.

Ne dolgo tega sva imela z enim od naročnikov pogovor, kako aktivirati dotičnega posameznika. Pri pregledu trenutkih aktivnostih sva hitro ugotovila, da vse, kar je naredil, da je poslal dve pobudi za srečanje preko maila. Čeprav je imel telefonsko številko, si zaradi bojazni zavrnitve ni upal poklicati dotične osebe. Pri pogovoru je imel kar nekaj teorij, zakaj se mu oseba do tistega trenutka ni odzvala. Ni mi treba posebej omeniti, da so bile vse teorije negativne, nekaj v smislu »videl je mail in se namenoma ni želel odzvati«. Trajalo je ca. 10 minut, da sem ga prepričal, da se je še enkrat aktiviral. Tokrat sva izbrala drug komunikaciji kanal in v manj kot eni uri je dobil pozitiven odziv.

V procesu grajenja odnosa je pomembno, da nas sogovornik dejansko zanima, da smo mi tisti, ki iščemo skupne točke, in ključno je, da smo mi tisti, ki smo proaktivni. Obenem je pomembno razumeti, da bo mogoče oseba potrebovala več časa, da nam bo zaupala, da se ne bo vedno odzvala in bo velikokrat potrebno uporabljati več komunikacijskih kanalov. Predvsem je pomembno, da vstopamo v proces grajenja odnosa pozitivno in neobremenjeno; v nasprotnem primeru je vse skupaj že vnaprej obsojeno na neuspeh. Redki so posamezniki, ki v svoji bližini želijo črnogledih, napornih in vase zagledanih ljudi.

0 komentarjev

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

DRUGI PRISPEVKI

Zakaj je samoanaliza ključna za mreženje?

Zakaj je samoanaliza ključna za mreženje?

Ena večjih in izredno pogostih napak, ki jo delamo v začetni fazi mreženja, je ta, da ne naredimo samoanalize. Zakaj si ne upamo priznati, kje in v čem smo dobri, in...